تاریخ : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
کد 4824

عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز؛

 لزوم تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز در جلسه کارگروه ارتباط صنعت با دانشگاه که به‌منظور بررسی فرایند تقاضا، معرفی و جذب دانشجو در واحدهای صنعتی برگزار شد، بر لزوم تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی با بیان اینکه یکی از کلیدی‌ترین عوامل در توسعه اقتصادی هر کشور، تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت است، افزود: این ارتباط نه‌تنها باعث انتقال دانش و فناوری از دانشگاه‌ها به صنایع می‌شود، بلکه فرصت‌های شغلی مناسب‌تری برای دانشجویان فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: دانشجویان با ورود به حوزه صنعت، می‌توانند دانش تئوریک خود را به‌طور عملی به کار بگیرند و از سوی دیگر، صنعت نیز می‌تواند از نیروی کار متخصص و تازه‌نفس بهره‌مند شود.
رئیس کمیسیون صادرات و واردات اتاق تبریز، یکی از اقدامات اساسی در این زمینه را برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای دانشجویان دانست و افزود: این جلسات با ایجاد انگیزه در دانشجویان کمک می‌کند تا با نیازها و الزامات صنعت آشنا شده و به‌صورت هدفمند برای ورود به بازار کار آماده شوند.
حسینی با تاکید بر نقش مهم آموزش در تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت، خاطرنشان کرد: دارا بودن سواد آکادمیک در حوزه‌ صادرات و واردات بسیار حیاتی است. دانشجویان باید با مفاهیم و قوانین بین‌المللی تجارت، بازاریابی بین‌المللی و سایر مهارت‌های مرتبط آشنا شوند و در نهایت به‌طور مؤثری در فرآیندهای صادرات و واردات مشارکت کرده و به توسعه اقتصادی کشور کمک کنند.